Klachten

Alle goede bedoelingen ten spijt kan het natuurlijk altijd voorkomen dat u een klacht heeft wanneer u aangeeft ontevreden te zijn over hoe u behandeld bent door een zorg professional van Ruchama Zorg.

 

Klachten kunnen gaan over:

  • Meningsverschillen over de verleende zorg en het behandelplan
  • Schade die is ontstaan als gevolg van een fout tijdens de behandeling en verzorging door Ruchama Zorg (letselschade)
  • Tijdens het verblijf zoekgeraakte of beschadigde persoonlijke bezittingen zoals een bril, sieraden, kleding of schoenen (zaakschade)
  • De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
  • Schending van de privacy.

 

Wat te doen bij een klacht

  • Bespreek de klacht allereerst met de manager bedrijfsvoering; maak hiervoor een afspraak zodat u uw klacht op een rustig moment kunt bespreken. Uiteraard mogen ouders of vertegenwoordigers mee.
  • Bespreekt u uw klacht liever met een onafhankelijke vertrouwenspersoon? Dat kan via de vertrouwenspersoon van De Jeugdstem, Manon Jansen. Zij is bereikbaar via m.jansen@jeugdstem.nl
  • Nadere informatie over Jeugdstem kunt u hier downloaden.
  • U kunt uw klacht ook bespreken met de klachtenfunctionaris van Ruchama Zorg, Suzanne Hummelink.
  • Uiteraard kunt u uw klacht ook rechtstreeks bij de klachtencommissie indienen.

 

Voor nadere informatie kunt u ons Klachtenreglement downloaden.

De Uitdeelbrief die hierbij hoort met gegevens waar u terecht kan bij een klacht vind u hier.


Share by: